Artykuł sponsorowany

Jak czytać oznaczenia na etykietach LED?

Jak czytać oznaczenia na etykietach LED?

Oświetlenie LED, coraz częściej zastępujące tradycyjne żarówki, ma wiele zalet. Przede wszystkim jest wysoce efektywne, odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz niezwykle wydajne. Daje światło natychmiast i dostępne jest w wielu różnych kolorach. Jest ekologiczne i charakteryzuje je niska temperatura pracy. Aby jednak wybrać odpowiednią żarówkę tego rodzaju, należy zapoznać się z nowymi oznaczeniami na etykietach LED.

  Aby właściwości wybranej przez nas żarówki LED pokrywały się z właściwościami tradycyjnych żarówek, należy właściwie czytać oznaczenia na etykietach. W wyborze pomoże nasz krótki przewodnik.

Moc

Podczas gdy moc tradycyjnej żarówki oznacza się w Watach, moc żarówki LED wyrażana jest w lumenach (lm). Jest to wartość nominalnego strumienia świetlnego, wskazująca ilość światła emitowanego przez LED. Im więcej lumenów, tym lepiej, oznacza to bowiem większą ilość światła. Czytajmy uważnie etykiety, bowiem bardzo często na etykietach LED znajdziemy informację o tym, jakiej tradycyjnej żarówki dana lampa LED będzie zamiennikiem.

Temperatura barwowa

Kolejnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze żarówki LED, jest jej temperatura barwowa. W przypadku omawianego rodzaju żarówek, jednostką temperatury barwowej będzie Kelwin (K). Stanowi on określenie barwy światła, czyli inaczej odcienia bieli. Temperatura barwowa światła w zakresie od 2700 K do 3000 K to barwa ciepłobiała, zakres od 5000 do 6500 K odpowiadać będzie barwie zimnobiałej lub dziennej.

Liczba włączeń i wyłączeń

Na etykiecie LED powinno znaleźć się także oznaczenie, wskazujące na możliwą liczbę włączeń oraz wyłączeń danej żarówki. Jeśli wybierzemy żarówkę od sprawdzonego producenta, wówczas poziom liczby włączeń wyłączeń oscylować będzie wokół 100 000 cykli, czyli koło 20-25 lat. W przypadku tańszych egzemplarzy będzie to koło 30 000 cykli. Wyjątkowo trwałe lampy LED, w tym także lampy przemysłowe, lampy dla rolnictwa czy akwarystyczne, oferuje swoim klientom renomowana firma MTLed. Przedsiębiorstwo ma w swojej ofercie także wykonywanie całościowych projektów oświetlenia.

Trwałość

Trwałość oświetlenia LED jest liczonym w godzinach czasem świecenia lampy. Podstawowym kryterium określenia ich trwałości będzie zatem czas  w którym generowany przez nie strumień świetlny nie odnotuje spadku poniżej 70% wartości początkowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.