Jak wybrać tester diagnostyczny?
Tester diagnostyczny należy do niezbędnych elementów wyposażenia nowoczesnego warsztatu. Urządzenie to pozwala w szybki i precyzyjny sposób określić przyczyny usterek, przetestować parametry pracy testowanego układu, a często posiada dodatkowe funkcje, jak np. programowanie wtryskiwaczy itp. Profesjonalne testery często posiadają moduły uzupełniające, w tym oscyloskop czy miernik uniwersalny. Jak wybrać dobry tester diagnostyczny do warsztatu?
Wybór odpowiedniego urządzenia diagnostycznego do warsztatu samochodowego czy wulkanizacyjnego zawsze powinien być podparty rzetelnym przygotowaniem. Przed zakupem testera trzeba określić nie tylko przewidywany budżet, ale także wymagania, jakim urządzenie będzie musiało sprostać.Jak nie przepłacić za tester diagnostyczny?
Zanim zdecydujesz się na zakup drogiego testera diagnostycznego odpowiedz sobie na pytanie, czy w codziennej pracy będziesz wykorzystywał wszystkie jego możliwości? Za każdy dodatkowy moduł będziesz musiał zapłacić, toteż w warsztatach ukierunkowanych np. na usługi wulkanizacyjne niepotrzebny będzie raczej moduł adaptacji parametrów elektryki. Kolejną kwestią będzie wybór interfejsu testera diagnostycznego. Na rynku dostępne są niezależne testery z własnym wyświetlaczem oraz tzw. przystawki pod zakładowy komputer. Wybór interfejsu również wpływa na koszt zakupu testera, więc zastanów się, czy potrzebujesz testera mobilnego, czy raczej przystawki.Tester diagnostyczny jako inwestycja na przyszłość
Kupując urządzenie diagnostyczne weź pod uwagę zakres usług świadczonych w twoim warsztacie. Jakiego typu pojazdy obsługujesz obecnie i czy zamierzasz poszerzyć swoją ofertę np. o auta ciężarowe czy motocykle? Jaki zakres prezentowanych danych będzie optymalny w twoim warsztacie? Bez odpowiedzi na te pytania wybór odpowiednich narzędzi będzie bardzo trudny – podpowiada nasz rozmówca z firmy Moto-Dakar.Następnym zadaniem będzie ustalenie potrzebnych wariantów oprogramowania diagnostycznego. W ofercie sklepów z wyposażeniem warsztatowym znajdziesz testery ze standardową bazą diagnostyczną, ale też produkty wyposażone w dodatkowe bazy danych, pakiety informacyjne, a nawet instrukcje napraw. Jeżeli twój warsztat nie ma dostępu do katalogów danych technicznych, warto rozważyć zakup testera z tak rozszerzonym pakietem oprogramowania.
Dodatkowe opcje i okablowanie
Kolejne pytanie, na jakie będziesz musiał sobie odpowiedzieć, dotyczy zasadności zakupu testera diagnostycznego z dodatkowymi funkcjami, np. oscyloskopem, multimetrem współpracującym z analizatorem spalin itd. Wybór maksymalnie rozbudowanego testera pozwoli ci zaoszczędzić na ewentualnej konieczności późniejszego doposażania warsztatu. Produkowane obecnie testery diagnostyczne są standardowo wyposażone w złącza 16pin, co pozwala im współpracować z większością nowych samochodów. Natomiast w starszych autach niekiedy konieczne jest użycie złącz typu CARB. W takim przypadku konieczne będzie dokupienie dodatkowych adapterów i specyficznych dla danej marki złączy. W takiej sytuacji najtańszą opcją będzie zakup adaptera w zestawie walizkowym.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana