Artykuł sponsorowany

Kiedy przystanek autobusowy warto obudować wiatą?

Kiedy przystanek autobusowy warto obudować wiatą?

Przystanki autobusowe mogą mieć różne formy. Czasem ich obecność jest zasygnalizowana jedynie odpowiednim znakiem. Często w takich miejscach stawia się jednak ławki i wiaty. Dlaczego warto się na to zdecydować? Przeczytaj tekst, aby poznać korzyści płynące z postawienia wiaty przystankowej oraz aby dowiedzieć się więcej na temat rodzajów takich konstrukcji.

 

Charakterystyka wiat przystankowych

Wiaty przystanków autobusowych są z reguły zabudowane z trzech stron – nie stanowią one zatem zamkniętej przestrzeni, ale jednocześnie chronią pasażerów przed nieprzyjemnymi czynnikami atmosferycznymi. Możliwe jest postawienie jednego z kilku rodzajów tych elementów małej architektury. Wiaty przystankowe różnią się od siebie między innymi pod względem konstrukcji, kształtu dachu czy materiałów wykorzystanych do stworzenia ich. Bardzo istotne jest to, aby obiekty te były wytrzymałe oraz odporne zarówno na czynniki atmosferyczne, jak i na uszkodzenia mechaniczne. Nowoczesne wiaty są zwykle przeszklone, dlatego zapewniają dobrą widoczność (zarówno jeśli chodzi o otoczenie, jak i o nadjeżdżający autobus). Co więcej, pełnią one funkcję informacyjną, na ściankach można umieszczać bowiem rozkłady jazdy czy plakaty. Przystanek powinien być także oznaczony odpowiednią nazwą. Niewątpliwie warto zwracać też uwagę na estetykę wiat autobusowych, tak, aby swoim wyglądem nie oszpecały one okolicy, a zamiast tego stanowiły z nią spójną całość.

 

Zalety wiat przystankowych

Nie ulega wątpliwości, że obudowywanie przystanków wiatami ma wiele zalet pod względem praktycznym. Przede wszystkim zwiększają one komfort pasażerów oczekujących na autobus, którzy mogą schronić się przed deszczem, śniegiem czy wiatrem, a czasem również przed promieniami słonecznymi. Producent wiat aluminiowych powinien zadbać zatem o to, aby oferowane przez niego konstrukcje spełniały powyższe warunki. Przystanki warto więc zabudowywać głównie po to, aby zwiększyć komfort, ale również bezpieczeństwo oczekujących. Dobrze oznaczone, a w dodatku wydzielone za pomocą wiaty miejsce postoju autobusu stanowi swego rodzaju ochronę dla pasażerów. Przystanki wskazane jedynie znakiem nie zapewniają takiego bezpieczeństwa. Podczas wyboru wiaty warto wziąć pod uwagę także kwestię estetyczną.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.