Artykuł sponsorowany

Na czym polega docieplanie dachów?

Na czym polega docieplanie dachów?

Dzięki profesjonalnie wykonanej izolacji termicznej dachu możemy radyklanie ograniczyć ilość ciepła, które ucieka z domu. Nieocieplony dach może oznaczać stratę nawet 25% ciepła. Co jeszcze warto wiedzieć o docieplaniu dachów oraz w jakie materiały należy się zaopatrzyć? Szczegóły w naszym artykule.

Dlaczego warto?

Zapewne wszystkim właścicielom domów jednorodzinnych zależy na płaceniu jak najniższych rachunków za ogrzewanie oraz na ograniczeniu kosztów eksploatacji budynku do minimum. Stąd popularność takich rozwiązań jak ocieplanie ścian oraz dachów. Przy ocieplaniu dachu należy zwrócić uwagę nie tylko na rodzaj materiału izolacyjnego, ale też na np. na prawidłowy układ warstw izolacyjnych. Zdecydowanie najbezpieczniej jest zlecić tę usługę specjalistom np. z Wielobranżowego Zakładu Wielousługowego Mariusza Dobosza.

Jaki materiał wybrać?

Przy wyborze najlepszego materiału do izolacji dachu pamiętajmy, że musi on przylegać szczelnie do siebie, bez pozostawiania szpar, przez które mogłoby uciekać ciepło z domu. Takie ryzyko pojawia się w przypadku mat lub płyt z twardych materiałów. Lepszym wyborem będzie materiał sprężysty, dzięki któremu będziemy mieć ciepły, energooszczędny budynek. Do najczęściej wykosztowanych materiałów należą płyty i maty z wełny mineralnej oraz styropian. Maty z wełny szklanej są lekkie i sprężyste, ale można je wykorzystywać tylko tam, gdzie rozstaw między krokwiami czy belkami jest jednakowy. Z kolei płyty są bardziej gęste i sztywne. W przypadku stropów betonowych specjaliści polecają styropian o małej gęstości, natomiast stropów drewnianych – styropianowy granulat lub strzępki z wełny skalnej.

Jaka grubość izolacji?

Decydując się na docieplanie dachu, warto również zwrócić uwagę na grubość izolacji. Optymalna grubość to 25-30 centymetrów. Wielu właścicieli domów chcąc zredukować koszty, decyduje się na wykonywanie ocieplenia tylko do wysokości krokwi. Ale nie warto być zbyt oszczędnym, gdyż izolacja grubsza o 10 centymetrów, to aż 40% wyższa o izolacyjność cieplna. Ta inwestycja z pewnością szybko się zwróci w kolejnych latach eksploatacji budynku. Optymalnym rozwiązaniem jest dwuwarstwowe ocieplenie z wełny mineralnej o grubości nawet 30 centymetrów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.