Typowe elementy zabudowy hotelowej recepcji
Recepcja to najważniejsze miejsce, wręcz serce, każdego, nawet najmniejszego hotelu. Odpowiednio zaprojektowana, pozwala w profesjonalny i dyskretny sposób zadbać o potrzeby wszystkich gości. To właśnie dlatego tak ważne jest jej odpowiednie wyposażenie – ułatwia funkcjonowanie tej przestrzeni, ale też pozwala wywołać dobre wrażenie u gości. Co powinno znaleźć się w recepcji hotelowej? Które elementy zabudowy są obowiązkowe? Zobacz!
Projektowanie recepcji hotelowej a prawo
Ku zaskoczeniu wielu, dokładnie tak samo, jak podczas projektowania hotelowych łazienek, tak samo w przypadku planowania przestrzeni recepcji należy przestrzegać obowiązujących przepisów prawa. Przed przystąpieniem do projektowania warto zapoznać się z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Określają one bowiem normy w zakresie powierzchni, wyposażenia i funkcji, jakie powinna spełniać.
Zadbaj o styl
Urządzając recepcję hotelową, należy zadbać o odpowiednie elementy zabudowy, które wprowadzą do wnętrza charakter i nadadzą mu wyrazistości. - Pod żadnym pozorem nie mogą one być mdłe i nijakie, ale też nie mogą być przesadzone. Architekci wnętrz zgodnie potwierdzają, że w recepcjach kluczową rolę odgrywają wygoda i funkcjonalność – wyjaśnia ekspert z firmy Konar-Meble kreatywne stolarstwo. Goście powinni czuć się przyjemnie, beztrosko – niczym we własnych czterech kątach. Nie należy doprowadzić również do przesadzenia z elementami dekoracyjnymi, które mogą przytłoczyć odwiedzających.
Lada recepcyjna
Głównym elementem każdej recepcji jest lada recepcyjna. Wbrew pozorom, jest to wyjątkowy mebel, który wymaga niestandardowego podejścia w procesie projektowania. Front musi być wygodny dla użytkowników, ale przede wszystkim powinien się efektownie prezentować. Ważne jest utrzymanie go w czystości, ale też w nienagannym stanie przez długi czas.
Jest to wyjątkowo eksploatowany element – od strony wewnętrznej kryje wiele dyskretnych półek, szafeczek i szuflad, które mieszczą służbowe dokumenty, sprzęt elektroniczny i mnóstwo innych niezbędnych akcesoriów. Dość często nieodłączonym elementem lady jest klucznica – miejsce do przechowywania tradycyjnych kluczy do pokojów.
Wybierając odpowiedni wariant stanowiska recepcjonistów, należy pamiętać, że musi ono być spójne z pozostałymi elementami wyposażenia wnętrz, panującą kolorystyką i wprowadzonym stylem. Co ważne – spójność nie zabrania tworzenia kontrastów, które zostaną zauważone przez gości w momencie przekroczenia obiektu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana