Artykuł sponsorowany

Zalety ogrzewania podłogowego

Zalety ogrzewania podłogowego

Ogrzewanie podłogowe to jedna z możliwości ocieplenia mieszkania, która od pewnego czasu jest bardzo popularna. Wykorzystuje się w niej promieniowanie cieplne i konwekcję. Temperatura w pomieszczeniu zostaje wyrównana, dzięki rozprowadzaniu ciepłej wody w  przewodach grzewczych znajdujących się w posadzce. Jakie zalety ma to rozwiązanie? Podpowiadamy.

Ogrzewanie podłogowe a rozkład temperatury 

Bardzo dużą zaletą ogrzewania podłogowego jest optymalny rozkład temperatury, jakie oferuje to rozwiązanie. Znacznie bardziej komfortowa dla człowieka jest sytuacja, kiedy podłoga jest ciepła, a nieco chłodniej jest w okolicach twarzy. Właśnie z tego powodu wielu inwestorów wybiera ogrzewanie podłogowe. Tychy to jedna z miejscowości, gdzie opcja ta jest bardzo często spotykana. Doceniana jest zwłaszcza w łazienkach, a także przez rodziców małych, raczkujących dzieci.

Ogrzewanie podłogowe a kurz

Ze względu na to, że ogrzewanie podłogowe przekazuje ciepło poprzez promieniowanie, nie tworzą się wówczas tak duże ruchy powietrza jak w przypadku tradycyjnych grzejników. Jest to spowodowane między innymi faktem, iż temperatura podłogi wynosi zazwyczaj około 24°C, podczas gdy grzejników 60°C. Dlatego rozwiązanie to zapobiega niekorzystnej cyrkulacji powietrza. To z kolei powoduje, że nie unosi się w nim tyle kurzu. Z tego powodu opcja taka jest polecana alergikom. Dodatkowo zapewnia też wyższą wilgotność względną.

Większe możliwości aranżacyjne 

Wielu inwestorów wybiera ogrzewanie podłogowe i jego montaż przez profesjonalistów, na przykład z firmy Hydro Optima, również ze względu na większe możliwości aranżacyjne tego rozwiązania. Tradycyjne grzejniki nierzadko są powieszone w miejscach, które właściciel chciałby spożytkować w zupełnie inny sposób i zabierają cenną przestrzeń. Tzw. podłogówka jest całkowicie niewidoczna, dlatego pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału wnętrza i dodatkowo nie szpeci go.

Ogrzewanie podłogowe a oszczędność energii

Właśnie ze względu na korzystny rozkład temperatury, jaki występuje w przypadku ogrzewania podłogowego, aby zachować taki sam komfort, jak używając zwykłych kaloryferów, można wartość tę obniżyć nawet o 2 stopnie. To z kolei pozwala na spore oszczędności w zużyciu energii. Mogą one wynosić nawet 12% rocznie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.