Artykuł sponsorowany

Kupno bramy garażowej. Koszty inwestycji

Kupno bramy garażowej. Koszty inwestycji

Kupując bramę garażową najlepiej wziąć pod uwagę wszystkie kryteria. Jednym z nich jest wysokość środków, jakimi dysponujemy. Potem zastanawiamy się, jakie warunki powinna taka brama spełniać, żeby jej użytkowanie nas w pełni zadowalało. Czy zależy nam na pełnym komforcie czy wystarczy tylko estetyczna niedroga brama z podstawowymi funkcjami? Warto więc poznać koszty takiej inwestycji.

Popularne bramy segmentowe

Jedną z najbardziej wygodnych modeli bramy, chętnie kupowanych jest brama segmentowa. Składa się ona z kilku paneli, które podczas otwierania przesuwają się do góry i układają równolegle do sufitu garażu. Rozwiązanie jest praktyczne w przypadku, gdy nie ma miejsca na działce na skrzydła bramy w wydaniu tradycyjnym. Można się na nią zdecydować również wtedy, gdy nie zależy nam na wykorzystaniu miejsca pod sufitem garażu.

Cena tego typu bramy jest zróżnicowana w zależności od producenta i sprzedawcy. Wiadomo, że dobra, uznana firma produkująca tego typu elementy wycenia swoje produkty dosyć wysoko. Ceny kształtują się od około 2300 złotych do 4500, a nawet więcej. Wszystko zależy od obecności i ceny napędu, od rodzaju materiału i samego rozmiaru.

Do ceny bramy, należy również dodać koszty montażu, który oscyluje w okolicach 15 procent ceny bramy. Koszty dyktują firmy sprzedające i w niektórych przypadkach mogą one podlegać negocjacjom.

Bramy uchylne

Ten typ bram jest równie popularny co bramy segmentowe. Jest to zasługa prostoty działania i stosunkowo niskiej ceny. Taka brama garażowa nie jest zbyt skomplikowana, a jej praca niezawodna. Najczęściej wykonana jest z blachy ocynkowanej z pionowymi przetoczeniami. Może być pomalowana na różne kolory, przez co łatwo można ją dopasować do wielu detali na posesji, na przykład do stolarki okiennej. Otwieranie to ruch wahadłowy, sterowany ręcznie lub przy pomocy napędu elektrycznego bądź akumulatorowego. Wielką zaletą takich bram jest prosty montaż.

Koszt również zależy od kilku czynników takich jak materiał, rozmiar i obecność napędu. Niemniej jednak ceny bram uchylnych zaczynają się od kwoty 1400 zł. Na ostateczny koszt może wpłynąć dokupiony napęd.

Bramy rozwierane

Takie bramy składają się z dwóch skrzydeł otwieranych na zewnątrz. Montowane są w przypadku, gdy na działce jest sporo miejsca, a przed garażem znajduje się obszerny podjazd – wyjaśnia przedstawiciel firmy Rapi.

Brama dwuskrzydłowa jest otwierana ręcznie, a jej wygląd pasuje do tradycyjnych domów, bo jest to klasyczny typ bramy. Modele mogą być wyposażone w stopki zapobiegające niekontrolowanym ruchom. Ceny kształtują się różnie, w zależności od materiału, grubości i rozmiaru. W przypadku bram dwuskrzydłowych nie mamy do czynienia z wymiarami standardowymi, zawsze jest to produkt wytwarzany indywidualnie, którego koszt zaczyna się od kwot rzędu 2000 zł.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.