Rodzaje bram garażowych i ich charakterystyka
Wybór bramy garażowej nie jest skomplikowany, jeśli uwzględni się wszystkie kryteria i cechy tych urządzeń. Producenci oferują kilka ich wariantów, różniących się między sobą przede wszystkim sposobem otwierania oraz budową. Warto także zwrócić uwagę na termoizolacyjność, rodzaj zastosowanych zabezpieczeń antywłamaniowych, komfort użytkowania oraz estetykę.
Bramy uchylne i segmentowe
Brama uchylna (płytowa) jest najbardziej popularnym typem montowanych bram garażowych. Sposób jej funkcjonowania wymaga miejsca przed garażem, gdyż dolna część mechanizmu wysuwa się na zewnątrz. Ruchome skrzydło unosi się na prowadnicach, zachodzi nad samochód, by następnie schować się pod sufitem garażu. Wykonana ze stali bądź aluminium, może być wykończona drewnem lub okładziną PVC. Przemawia za nią atrakcyjna cena oraz łatwość montażu; jest dobrym rozwiązaniem w garażach z niskim nadprożem.
Brama segmentowa (sekcyjna) górna lub boczna nie zajmuje miejsca przed garażem. Jest zatem doskonałym rozwiązaniem w przypadku krótkich podjazdów. Znajdzie zastosowanie w przypadku garażu wychodzącego bezpośrednio na chodnik lub ulicę. Jak wskazują specjaliści firmy UNI-BUD, jest bardziej szczelna od bramy uchylnej, warto rozważyć jej montaż w przypadku garażu ogrzewanego oraz otworów z łukowym nadprożem. Skrzydło bramy składa się z segmentów wypełnionych izolacją, połączonych zawiasami i zabezpieczonych uszczelkami. Segmenty poruszają się na rolkach po prowadnicach, które montuje się do ścian i sufitu. Po otwarciu bramy płaszcz chowa się pod sufitem. Jest zwykle wykonana z profili ze stali ocynkowanej, pokrytej blachą stalową, powłoką z farby proszkowej, okleiną z tworzywa sztucznego, drewna bądź aluminium.
Bramy rolowane i rozwieralne
Bramy garażowe rolowane (żaluzjowe) funkcjonują podobnie do rolet okiennych, zajmują bardzo mało miejsca. Niezwykle komfortowe w codziennym użytkowaniu, zwykle są wyposażone w napęd elektryczny. Są wykonane z wąskich, stalowych bądź aluminiowych, kilkucentymetrowych lameli, wypełnionych pianką poliuretanową. Lamele są połączone przegubowo na całej długości ramy, tworząc swoisty pancerz. Ten nawijany jest na wał znajdujący się w kasecie, umieszczany nad otworem wjazdowym. Są wyjątkowo szczelne i zajmują mało miejsca.
Bramy rozwieralne to najstarszy, tradycyjny typ bram garażowych. Skrzydła otwierają się na boki, przez co potrzebują one sporo miejsca przed garażem. Jedno lub dwa skrzydła bramy umieszczane są na zawiasach, na bocznych ościeżach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana