Zasady działania segmentowych bram garażowych

Nowoczesne budownictwo skupia się przede wszystkim na funkcjonalności, co dotyczy absolutnie wszystkich elementów architektonicznych zarówno obiektów mieszkalnych, jak i użytku publicznego. W przypadku domowych garaży samochodowych bardzo wygodnym rozwiązaniem jest zastąpienie tradycyjnych wrót uchylnych bramami rolowanymi bądź segmentowymi. W jaki sposób działają te ostatnie?

Czym jest brama segmentowa?

Segmentowa brama garażowa zbudowana jest z poziomych paneli prostopadłych do podłoża. Ze względu na charakterystyczną konstrukcję nazywana jest niekiedy bramą panelową. Przewaga tego rozwiązania nad uchylnymi wrotami polega przede wszystkim na sporej oszczędności miejsca przed i za otworem wjazdowym – opowiada nasz rozmówca z firmy FORMELANA Sp. z o.o.

Kolejną zaletą jest świetna izolacyjność termiczna i bezpieczeństwo takiej bramy. Panele mają budowę warstwową: między dwiema blachami stalowymi zamknięty jest rdzeń z pianki poliuretanowej. Całość ma grubość nawet 4 cm, toteż stanowi skuteczną barierę dla chłodu z zewnątrz i trudną do pokonania przeszkodę dla ewentualnych intruzów.

Jak działa segmentowa brama garażowa?

Panelowe bramy garażowe mogą być obsługiwane ręcznie lub z wykorzystaniem automatycznego napędu. Bez względu na to, którą opcję wybierze właściciel domu, otwieranie i zamykanie bramy będzie zaskakująco łatwe.

Zasada działania segmentowej bramy garażowej jest bardzo prosta. Wspomniane wcześniej panele podczas otwierania są przesuwane wzdłuż specjalnych prowadnic. Te zamontowane są w pionie po obu bokach otworu wjazdowego i biegną dalej po suficie garażu. Dzięki temu rozwiązaniu, panele płynnie przesuwają się w górę i równolegle do sufitu.

Ponieważ całą bramę buduje wiele paneli, skrzydło może swobodnie zginać się w taki sposób, by zmienić kierunek względem gruntu (najpierw przesuwa się pionowo ku górze, następnie równolegle w głąb pomieszczenia). Ukrycie bramy pod sufitem garażu jest doskonałym sposobem na zagospodarowanie tej nieużywanej przestrzeni, a jednocześnie pozwala zachować więcej miejsca na samochód i rozmaite przedmioty przechowywane garażu.

Jak wspomnieliśmy wcześnie, bramę segmentową można obsługiwać ręcznie. W takim przypadku otwieranie bramy polega na uniesieniu jej ku górze, a zamykanie – pociągnięciu w dół. Jeszcze wygodniejszym sposobem obsługi wrót segmentowych jest skorzystanie z napędu elektronicznego, który może być sterowany zdalnie za pośrednictwem pilota albo przycisku montowanego na ścianie garażu.

Regulamin korzystania z serwisu