Zasady działania segmentowych bram garażowych

Nowoczesne budownictwo skupia się przede wszystkim na funkcjonalności, co dotyczy absolutnie wszystkich elementów architektonicznych zarówno obiektów mieszkalnych, jak i użytku publicznego. W przypadku domowych garaży samochodowych bardzo wygodnym rozwiązaniem jest zastąpienie tradycyjnych wrót uchylnych bramami rolowanymi bądź segmentowymi. W jaki sposób działają te ostatnie?

Czym jest brama segmentowa?

Segmentowa brama garażowa zbudowana jest z poziomych paneli prostopadłych do podłoża. Ze względu na charakterystyczną konstrukcję nazywana jest niekiedy bramą panelową. Przewaga tego rozwiązania nad uchylnymi wrotami polega przede wszystkim na sporej oszczędności miejsca przed i za otworem wjazdowym – opowiada nasz rozmówca z firmy FORMELANA Sp. z o.o.

Kolejną zaletą jest świetna izolacyjność termiczna i bezpieczeństwo takiej bramy. Panele mają budowę warstwową: między dwiema blachami stalowymi zamknięty jest rdzeń z pianki poliuretanowej. Całość ma grubość nawet 4 cm, toteż stanowi skuteczną barierę dla chłodu z zewnątrz i trudną do pokonania przeszkodę dla ewentualnych intruzów.

Jak działa segmentowa brama garażowa?

Panelowe bramy garażowe mogą być obsługiwane ręcznie lub z wykorzystaniem automatycznego napędu. Bez względu na to, którą opcję wybierze właściciel domu, otwieranie i zamykanie bramy będzie zaskakująco łatwe.

Zasada działania segmentowej bramy garażowej jest bardzo prosta. Wspomniane wcześniej panele podczas otwierania są przesuwane wzdłuż specjalnych prowadnic. Te zamontowane są w pionie po obu bokach otworu wjazdowego i biegną dalej po suficie garażu. Dzięki temu rozwiązaniu, panele płynnie przesuwają się w górę i równolegle do sufitu.

Ponieważ całą bramę buduje wiele paneli, skrzydło może swobodnie zginać się w taki sposób, by zmienić kierunek względem gruntu (najpierw przesuwa się pionowo ku górze, następnie równolegle w głąb pomieszczenia). Ukrycie bramy pod sufitem garażu jest doskonałym sposobem na zagospodarowanie tej nieużywanej przestrzeni, a jednocześnie pozwala zachować więcej miejsca na samochód i rozmaite przedmioty przechowywane garażu.

Jak wspomnieliśmy wcześnie, bramę segmentową można obsługiwać ręcznie. W takim przypadku otwieranie bramy polega na uniesieniu jej ku górze, a zamykanie – pociągnięciu w dół. Jeszcze wygodniejszym sposobem obsługi wrót segmentowych jest skorzystanie z napędu elektronicznego, który może być sterowany zdalnie za pośrednictwem pilota albo przycisku montowanego na ścianie garażu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Regulamin korzystania z serwisu