Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze lokalizacji nowego domu?

Czym się kierować przy wyborze lokalizacji nowego domu?

Zakup nowego domu to poważna decyzja, którą należy dobrze przemyśleć, biorąc pod uwagę wiele czynników. Należą do nich oczywiście choćby metraż i cena, ale jedną z najistotniejszych kwestii jest także lokalizacja nabywanego obiektu. Ma ona bowiem wpływ zarówno na jego późniejsze użytkowanie, jak i ewentualną odsprzedaż albo wynajem. O czym trzeba więc pamiętać?

Po pierwsze, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim celu kupujemy lokal. Jeśli ma on służyć przede wszystkim nam lub naszej rodzinie, to jego położenie powinno odpowiadać przede wszystkim naszym preferencjom i oczekiwaniom. Sprawy mają się nieco inaczej natomiast, gdy dom kupujemy z myślą o jego wynajęciu lub stosunkowo rychłej sprzedaży.

Prognozy na przyszłość

W takiej sytuacji dobrze jest zorientować się, jakie są oczekiwania grupy docelowej, z której mieliby rekrutować się potencjalni najemcy lub nabywcy. Mogą być one wszak zupełnie różne od naszych! Druga ważna sprawa to oszacowanie popytu na nieruchomości w danej lokalizacji, a także tego, jak popyt ów będzie się zmieniał z czasem.
Jeśli w okolicy branego pod uwagę domu ma powstać np. nowa strefa ekonomiczna, możemy się spodziewać, że atrakcyjność tej okolicy wzrośnie – mówi specjalista z biura deweloperskiego MHAUS.

Co jest najważniejsze podczas zakupu domu?

Gdy natomiast kupujemy lokal zasadniczo dla siebie, musimy zastanowić się, jakie są nasze priorytety. Rzadko bowiem zdarza się, by dom było położone np. niedaleko centrum miasta i zarazem w cichym, spokojnym otoczeniu. Jeśli zależy nam bardziej na bliskości dużych sklepów, klubów, restauracji itp., najpewniej będziemy musieli się liczyć z podwyższonym natężeniem hałasu czy spalin w powietrzu. I odwrotnie – jeśli wieczorem chcemy w pełni zrelaksować się na balkonie, wyprawę po miejskie rozrywki trzeba raczej będzie planować z wyprzedzeniem.

Infrastruktura

Wartym rozważenia kompromisem okazuje się zakup domu usytuowanego niekoniecznie w śródmieściu, ale za to bardzo dobrze z nim skomunikowanego. Przy czym tutaj uwzględnić trzeba preferowany przez nas środek transportu. Wyrażenie „dobrze skomunikowane” może bowiem oznaczać co innego w przypadku komunikacji miejskiej, a co innego w przypadku własnego auta lub… roweru. Pamiętajmy też o tym, że połączenia z centrum mogą okazać się dużo mniej istotne niż połączenia z miejscem naszej pracy, gdy jest położone gdzie indziej. Koniecznie przyjrzeć trzeba się także najbliższemu sąsiedztwu upatrzonego domu. Dobrze, by w pobliżu znajdowały się sklepy, apteka, poczta, przychodnia, a jeśli mamy dzieci – również przedszkole, szkoła, park czy plac zabaw. Przykra może za to okazać się bliska obecność np. stacji benzynowej, torów kolejowych czy obwodnicy. Aby upewnić się, że nie czekają nas takie „niespodzianki”, warto nie tylko rozejrzeć się po okolicy, ale też zapoznać z planami jej przyszłego zagospodarowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.